onsdag 13 augusti 2008

Det är för mycket flum i skolan, vilket Skolverkets nya rapport klart och tydligt visar. Våra ungdomar förbereds inte för arbetslivet och halkar efter i alla internationella ligor. Det är dags att skippa flumämnen som svenska, engelska och matematik och istället öka antalet timmar Koranstudier och träslöjd. Jag arbetade själv som lärare under romerrevolutionen, och då hade vi minsann inte tid med flams och trams, men nu är allt så politiskt korrekt. Hur ska våra ungdomar få något gjort med en massa kastlösa i klassrummet till exempel? Barnen är vår framtid, och vi måste ta den tillvara!

8 kommentarer:

Anonym sa...

precis, vi åt inget annat än bark under romerrevolutionen. men det hör man ingenting om numera. nu handlar det bara om fuckstep och laser.

Anonym sa...

Wow! Nu förstår jag ingenting. Vilken jävla framtid. Fan vad jobbigt det verkar vara.

Anonym sa...

fuckstep är ett genialt ord!

Anonym sa...

okej då nu börjar jag vackla... det här e kanske bra ändå

Anonym sa...

Skärp dej! Det här är skit. Pubertalt! Lägg ner och ta igen det sen.

Peace.

Mvh The Girl Right Behind You

Anonym sa...

"Jag ser bilderna på..." är förresten en suverän insändarinledning.
Jag skulle dock vilja se resten av tidningarna. Kultursidor, debattartiklar, nöjessidor, ledare, satoga nyhetsbilder osv. Men jag antar att det är ett på tok för avancerat projekt.

Anonym sa...

det tar sig. men hur är egentligen porren i framtiden?

Anonym sa...

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.4091456

ungdomarna kontrar!