måndag 4 augusti 2008

Med anledning av kulturredaktionens så kallade lista över det förra århundradets "viktigaste" filmer så är det väl typiskt att dom bara tagit med en massa svåra utländska filmer som ingen hört talas om. Jag anser mig vara kultiverad, men min smak är väl alldeles för "svensson" för "kultureliten". Frågar du mannen på gatan vad han tycker om till exempel "Harold & Kumar escape from Guantanamo Bay" så är chansen stor att han inte ens hört talas om den! Jag hade det då inte, och i ärlighetens namn: vem orkar egentligen med långa politiska filmer med krångliga titlar på engelska? Ge mig en hederlig Bollywood-film med sång och dans istället! Men sådana är väl kulturredaktionen alldeles för "fina" för, elitister som dom är.
Ett fyrfaldigt leve för folkligheten, tycker undertecknad!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Inte funderat på att uteblivna kommentarar beror på att allt du skrivit här är ren avföring? Tillbaks till blodmagnet och sluta fåna dig.

Slampskata sa...

jag drunknade inte i kommentarer förut, så jag överlever nog. tack för kommentar dock.

Anonym sa...

Blodmagnet var en ljuspunkt i vardagen.

Anonym sa...

Detta är ju inget kul.

Slampskata sa...

det var väl ett jävla tjat om "kul". fuckstep-debatten är inte kul, den är intressant.

Anonym sa...

Nej! Den är inte ens intressant.
Allt låter så jävla krystat.

Kristoffer Viita sa...

Den här bloggen är mycket bättre än Blodmagnet.
Men du vet nog ändå bättre nu än att bry dig i flashbackigt-näthat.

Slampskata sa...

jag tar illa vid mig ganska lätt.

Anonym sa...

den som snackar skit om fuckstep ska få med mig att göra.

Anonym sa...

Lysande sf. Borde ges ut som bok av modernista.
Nu när auktoriteten talat är det dags för dom läge kasterna att hålla käften.